בלוג

איך בונים שפת מוצר?

השירות Seamless, שנפוץ בארה"ב, מציע משלוחי אוכל ממגוון מסעדות עד הבית – בהזמנה דרך אפליקציה.

סיפור האהבה שלי עם סימלס החל בסתיו של 2015, בחודשים הראשונים לאחר שעברתי לניו-יורק. באחת מהנסיעות בסאבווי, בעודי אומרת את ה"Excuse me" ה-100 לאותו היום, הבטתי למעלה כדי לנסות לנשום מתוך הדוחק, ואת העין שלי תפסה מודעה בצהוב-אדום בוהקים. הכיתוב עליה – "Avoid cooking like you avoid Times Square".

זה דיבר אליי בכל כך הרבה רמות. טיימס סקוור הרגיש לי כמו חור תולעת שבקצה השני שלו יקום מקביל שכולו ניאון ומקלות סלפי, ובישול היה מבחינתי בזבוז של זמן, אנרגיה וירקות (מחירם בניו-יורק כזהב).

המודעה הבאה שראיתי עוצבה בסגנון דומה ועליה הכיתוב "Let the people who can spell babaganoush make it for you". ביציאה מהרכבת כבר הורדתי את האפליקציה.

סימלס (GrubHub) הוא שירות משלוחי האוכל הפופלרי ביותר בניו-יורק, ואם תשאלו אותי – המרקטינג הוא הסיבה לכך. הם השכילו להגדיר את קהל היעד שלהם – ניו-יורקרים מילניאלים, ולהתאים לו שפת מותג אחידה (גם בויזואליה וגם בתוכן), שמתכתבת עם הטייפ: הומור ציני ומודע לעצמו, עטוף בחבילה יפה ובולטת.

וזה בעצם הJackpot של כתיבת תוכן: כשמצליחים לפתח שפה ייחודית, שמבליטה את המוצר הספציפי מעל לשאר המתחרות, והופכת מזוהה ובלתי נפרדת ממנו.

כתיבת תגובה

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

על שפה וציפיות החברה

בלוג "תפסיקי לדבר איתי בעיראקית" אמרתי בכיתה ב' לאמי, בת ליוצאי עיראק שנולדה במעברת כפר ענא באור-יהודה. שם, העיראקית שימשה כמעט כשפה רשמית. עם התפתחות

Read More »

פרספקטיבה

בלוג כשאני רוצה לקבל פרספקטיבה לנושאים כאלה ואחרים שאני דנה בהם עם עצמי ארוכות ומשקיעה בהם אנרגיה מחשבתית עודפת, אני חושבת על בת המצווה שלי

Read More »
סגירת תפריט